Midlertidig stilling som Vej- og Trafikmedarbejder i Jammerbugt Kommune - Grib muligheden for at bidrage til grøn omstilling!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jammerbugt Kommune skal være et attraktivt sted at arbejde, leve, bo og virke. Vi satser derfor stærkt på bæredygtige og klimatilpassede løsninger, der kan styrke kommunens grønne profil. Team Vej og Trafik yder et vigtigt bidrag til denne grønne omstillingsproces. Den fremtidige udfordring bliver at tænke alle opgaver på vej- og trafikområdet ind i den grønne omstilling. Stillingen er midlertidig for perioden 1. oktober 2024 til 30. september 2025, da en af vores kolleger skal på orlov. Stillingen er relevant for både nyuddannede og mere erfarne ansøgere.

Om jobbet
Som vores nye kollega kommer du til at arbejde med mange facetter inden for teamets opgaver. Vi sigter grønt, men går ikke på kompromis med, at driften skal være sikker. Dit primære fokus vil være, at løse myndighedsopgaver indenfor vej- og trafikområdet. Vi tager naturligvis udgangspunkt i dine erfaringer og faglige profil, men kan forestille os, at dine opgaver kan være

  • Administrering af vejlovene generelt
  • Godkende vejudlæg og vejprojekter i forbindelse med nye byggemodninger
  • Koordinering og planlægning af kommunens trafiksikkerhedsindsats
  • Koordinering og tilsyn vedr. udstedelse af gravetilladelser samt rådighedstilladelser.
  • Løbende dialog med borgere og virksomheder i forhold til oplysning og vejledning

Du skal vide, at jobbet indeholder myndigheds- og sagsbehandling. Det er derfor vigtigt, at du enten allerede kender, eller er indstillet på at dygtiggøre dig inden for bl.a. Lov om offentlige veje og Lov om private fællesveje. Vi sørger for oplæring og løbende sparring på opgaverne, da det er vigtigt for os, at du lykkes godt i jobbet.

Dine kompetencer
Vi er på udkig efter dig, der er dialogstærk og god til administrative processer. Du er god til at kommunikere i skrift og tale og kan tackle udfordrende dialoger på en imødekommende og serviceminded facon. Det er vigtigt for dig at arbejde selvstændigt, beslutsomt, systematisk og målrettet. Du er tillige en god holdspiller og trives godt med at arbejde sammen med andre på tværs af faggrænser såvel internt som eksternt. Du er kort sagt i stand til at agere i krydsfeltet mellem mange aktører og interessenter og samtidig få tingene til at ske. Godt humør og humoristisk sans er meget velkommen.

Derudover forestiller vi os, at du har
  • En bred interesse for opgaverne inden for vej- og trafikområdet
  • Erfaring med eller ønsker at arbejde i en politisk styret organisation. Du har måske erfaring fra en kommune, Vejdirektoratet, rådgiverbranchen eller lignende
  • Lyst til at indgå i et aktivt team
  • Robusthed og god til omstilling, da hverdagen ofte byder på nye udfordringer
  • En relevant akademisk uddannelse – oplagt inden for det tekniske område fx som ingeniør, landinspektør el.lign.
  • Kørekort til personbil, da bl.a. tilsyn vil være en del af opgaveløsningen

Vi tilbyder dig
  • Et spændende job i et fagområde i konstant udvikling
  • Et fagmiljø med højt til loftet og gode muligheder for at sætte dit præg på fremtidens grønnere løsninger
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling, hvor du selv har stor indflydelse på at tilrettelægge din hverdag
  • At indgå i et team med i alt seks engagerede kolleger
  • Et fagligt fællesskab, hvor vi løfter i flok – også når der er fart på
  • En arbejdsplads, som er præget af kolleger med faglige ambitioner, et højt aktivitetsniveau, humoristisk sans og en uformel omgangstone med respekt for hinanden
  • Mulighed for fleksibilitet i forhold til arbejdstid, en aktiv personaleforening og en feriefond med mulighed for at leje en feriebolig mv.

Team Vej og Trafik
Team Vej og Trafik er forankret under Teknik og Forsyningsområdet i Vækst- og Udviklingsforvaltningen i Jammerbugt Kommune og arbejder tæt sammen med kommunens egen entreprenørafdeling Vej og Park.

Teamets primære opgaver er
  • Sikring af et velfungerende vejnet, fremme af trafiksikkerhed samt trafikafvikling gennem sammenhængende vejplanlægning og vejanlæg.
  • Udbud og projektering af drifts- og anlægsarbejder på kommunens anlæg. Aktuelt drejer det sig om asfaltveje (950 km), grusveje (100 km), cykel- og gangstier, broer og bygværker samt vejbelysning.
  • Koordinering og planlægning af trafiksikkerhed, herunder uheldsstatistik, kampagner samt betjening af trafiksikkerhedsråd mv.
  • At agere kommunal vejmyndighed i forhold til gravetilladelser til ledningsejere, skiltning, godkendelse af udlæg/anlæg på private fællesveje, vedligeholdelsesaftaler, byggemodning og meget andet.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Vi ønsker, at du starter den 1. oktober 2024.

Løn og ansættelsesforhold i henhold til den gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation og principper for lokal løndannelse.
Arbejdsstedet er Administrationsbygningen i Pandrup, Lundbakvej 5, 9490 Pandrup.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler
Ansøgning og CV inkl. relevante bilag skal være os i hænde senest den 15. august 2024.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. og 28. august 2024.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte Teknik- og Forsyningschef Peter Risegaard Jakobsen telefon 41 91 27 11 / mail prj@jammerbugt.dk, eller fagleder Kristian Olsen, telefon 41 91 23 35 / mail kol@jammerbugt.dk.

Alle henvendelser behandles fortroligt.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Jammerbugt Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Administrationsbygningen, Pandrup, Lundbakvej, 9490 Pandrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076908

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet